Užsienyje sudarytos santuokos apskaitymas Lietuvoje

Sukurta 2014.07.31 / Atnaujinta 2021.01.05 15:30

Užsienyje sudarytą santuoką / ištuoką įtraukti į apskaitą Lietuvoje galima keliais būdais:

  1. asmeniškai atvykus į ambasadą arba civilinės metrikacijos įstaigą Lietuvoje (ambasadoje būtina išankstinė registracija per ambasados konsulinių paslaugų registracijos tinklalapį);
  2. internetu per elektroninės metrikacijos paslaugų informacinę sistemą MEPIS (jei Lietuvoje naudojatės elektronine bankininkyste arba turite elektroninę atpažinties priemonę);
  3. registruotu paštu/per kurjerį (prašymas ir dokumentai turi būti siunčiami ne ambasadai, bet tiesiogiai civilinės metrikacijos įstaigai Lietuvoje, todėl rekomenduojame dėl reikalingų dokumentų iš anksto susisiekti su atitinkama civilinės metrikacijos įstaiga). 

Reikalingi dokumentai

Kreipiantis į ambasadą dėl užsienyje sudarytos/nutrauktos santuokos įtraukimo į apskaitą Lietuvoje, reikia iš anksto užsiregistruoti priėmimui ir asmeniškai pateikti šiuos dokumentus:

  • Prašymą įtraukti į apskaitą užsienyje sudarytą/nutrauktą santuoką;
  • Galiojantį Lietuvos Respublikos pasą arba asmens tapatybės kortelę (SVARBU: jeigu pasas negalioja, prieš įtraukiant santuoką/ištuoką į apskaitą reikia užsakyti naują pasą);
  • Apskaitant santuoką/ištuoką – užsienio valstybės institucijos išduotą dokumentą, patvirtinantį santuokos sudarymą/nutraukimo procedūros užbaigimą (pavyzdžiui, įsiteisėjusį Norvegijos teismo sprendimą dėl ištuokos). Šis dokumentas turi būti patvirtintas pažyma Apostille (kreipkitės į apskrities viršininko instituciją (norv. Fylkesmannen), atitinkamą notaro biurą,  ar kitą notarines funkcijas atliekančią įstaigą Norvegijoje) ir oficialiai išverstas į lietuvių kalbą. Apostille versti nereikia. Į lietuvių kalbą gali būti išversta tik teismo sprendimo rezoliucinė dalis, jeigu remdamasi ta informacija civilinės metrikacijos įstaiga galės įtraukti į apskaitą civilinės būklės aktą (teismo pavadinimas, teismo sprendimo data, teismo sprendimo įsiteisėjimo data, buvusių sutuoktinių vardai ir pavardės ir pan.).

Jei po santuokos/ištuokos pageidaujate pakeisti pavardę (jeigu nauja pavardė nėra nurodyta santuokos/ištuokos liudijime) – prašymą dėl vardo ir (ar) pavardės keitimo.

Konsulinį mokestį už santuokos/ištuokos įtraukimą į apskaitą, išrašo išdavimą (jei prašoma išduoti santuokos arba ištuokos aktą liudijančio įrašo išrašą), vardo ir (ar) pavardės keitimą (jeigu nauja pavardė nėra nurodyta santuokos/ištuokos liudijime), mokamą banko kortele (išskyrus American Express).

SVARBU:           

Norvegijos institucijų išduoti dokumentai turi būti patvirtinti pažyma Apostille (kreipkitės į apskrities viršininko instituciją (norv. Fylkesmannen), Norvegijos notarus ar notarines funkcijas atliekančias institucijas Norvegijoje), Apostille versti nereikia. Dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą (vertime vertėjas parašo: “Tvirtinu, kad gerai moku anglų ar norvegų ir lietuvių kalbas ir čia yra pilnas bei tikslus pridėto dokumento vertimas iš anglų ar norvegų kalbos”, parašo savo vardą, pavardę ir pasirašo).

Pateikiami dokumentai turi būti originalūs arba notaro (jei patvirtinti Norvegijos notaro, reikia papildomai patvirtinti Apostille) patvirtintos kopijos.

Konsulinis mokestis už dokumentų dėl užsienio valstybėje įregistruotų ar patvirtintų civilinės būklės aktų įtraukimo į apskaitą priėmimą ir perdavimą į Civilinės metrikacijos skyrių Lietuvoje – apie 30 EUR (apmokama NOK).

Konsulinis mokestis už santuokos nutraukimo įrašą liudijančio išrašo pareikalavimą (prireikus) iš Civilinės metrikacijos skyriaus Lietuvoje yra 20 EUR (apmokama NOK).

Konsulinis mokestis už Lietuvos Respublikos ambasados Norvegijos Karalystėje išduotą santuokos nutraukimo įrašą liudijantį išrašą – 5 EUR (apmokama NOK).
 
Daugiau informacijos apie konsulinio mokesčio tarifus

Mokestis mokamas banko kortele (išskyrus American Express), ambasadoje pateikiant dokumentus.

Nuo 2020 m. spalio 31 d., įsigaliojus Civilinės būklės aktų registravimo taisyklių pakeitimams, prašymus dėl civilinės būklės aktų registravimo ir kitų paslaugų (įrašų pakeitimo, įtraukimo į apskaitą, išrašų išdavimo ir pan.) galima pateikti bet kuriai civilinės metrikacijos įstaigai tiesiogiai, t.y. atvykus į Civilinės metrikacijos įstaigas Lietuvoje, registruotu paštu arba per kurjerį (prašymai ir dokumentai siunčiami tiesiogiai Civilinės metrikacijos įstaigai Lietuvoje), taip pat per Metrikacijos paslaugų informacinę sistemą. Tokiu atveju paslauga kainuotų pigiau, nei teikiant prašymą per konsulinę įstaigą.“

 

Naujienlaiškio prenumerata